Sípályán felfelé

Túra Nagy-Fátra gerincén

Miután egy kellemes rövidebb túrát tettem a (beszámoló itt:) Nagy-Kevélyen és Pilisborosjenő környékén, kellemesen elfáradva hamar nyugovóra kellett térnünk, mert a szombati napra a covid miatt akkor még nem lezárt Szlovákiába terveztünk elutazni Lala barátommal. A Nagy-Fátra volt a célpontunk, és…

A jól ismert Nagy-Kevély

Ha a Nagy-Kevély nevet kiejtem, akkor ezen blog olvasóknak nagy eséllyel megjelenik az emblematikus hegy alakja, ahogy Pilisborosjenő felett őrködik. Amennyiben nem jelenik meg semmi, akkor most egy nagyon kellemes kirándulóhely kerül kicsit közelebb. De akik ismerik a hegyet, talán azok is találnak…

Frissítő túra a Dolomitokban

Csúcsra járatott panoráma

Nos annak, aki járt már a Dolomitokban nem kell magyaráznom rajongásom ez iránt az egyedülálló világörökségi státuszú hegycsoport iránt. Ahogy kicsit végigböngésztem az Arcanum adatbázis régi turista folyóiratait teljesen világossá vált, hogy ez a rajongás mindenkit megérint, aki valaha belekóstol…

A Hochschwab csúcsa körül

Avagy a kőszáli kecske paradicsom. 2. rész

Az előző részt ott hagytam abba, hogy a Hochchswab hegy csúcsára történő túránkat a Voisthaler hüttében töltött éjszaka után frissen, kellemes reggeli elfogyasztását követően folytattuk az aznapra tervezett lényegében rövid, de annál izgalmasabb útvonalon. (A Hoschschwab hegyen vagyunk, egy három…

Hütték között a Hochschwabon

Avagy a kőszáli kecske paradicsom. 1. rész

Majd egy éves magashegy megvonás után végre újra lehetőséget kaptunk arra, hogy belevessük magunkat a fantasztikus panorámák, égbetörő csúcsok világába. Ugye a Covid járvány miatt tavaly egyszer néhány napra tudtunk csak hasonló helyre utazni, akkor a csodálatos Bad Gastein környéki hegyeken…

Naszály kör

Hosszabb kihagyás után, amit mondjuk úgy rehabilitációs szükségszerűség okozott a hétvégén sikerült egy rövid, kb. 10-11 km-es túrát tennünk a fokozatos igénybevétel szem előtt tartásával. Nos igen, úgy kellett választani távot, így pedig helyet, hogy körtúra legyen és ne haladja meg a fenti…

Tavasz a Bükkalján

Túra Cserépfalu és Cserépváralja környékén

Ha a szívemre teszem a kezem, akkor be kell vallanom, hogy ez a március, hasonlóan a novemberhez számomra eléggé off season, tehát nem sokat túrázok ilyenkor. Ez a két hónap, amikor minden fakó, nagyrészt sok sárra lehet számítani mindenfelé, az meg nem nagyon hozza meg az egyszeri túrázó kedvét…

A Tél Utolsó Lehelete

Túra a Karancs-tetőre és Salgó várához

A Karancs, becenevén a palóc Olimposz  - Miért pont a Karancs? Hangzott el a kérdés, miután a megtett távtól kissé fáradtan, de az átélt élményektől kavargó fejjel ültünk este a Balassagyarmat melletti Patvarcon barátaink társaságában. – Hát nem is tudom, hóban még sohasem láttuk azt a környéket……

Téli túra a Muzslára

Változatos időjárásban

Az utolsó beszámolót, ami a Bükk-hegységből jelentkezett ott hagytam abba, hogy várhatóan téli túrázásra alkalmatlan időjárást prognosztizáltam a következő hétre. De két hétre rá felcsillant a remény és bízva a már sokkal pozitívabb időjárás előrejelzésben, meg persze abban, hogy alapból minél…

Téli túra a Bükkben

A Bélkő-hegyen át Cserepes-kőig és vissza

A gigantikus tájseb. A hegy, amiből 7 millió köbméter kő hiányzik. Nos, valahogy úgy fejeztem be az utolsó írásom, hogy akkor a következő szombaton ismét a Bükk-fennsíkon túrázunk majd, remélve, hogy minél többen teszik ugyanezt. Mert a felkapott helyeken hatalmas tömegek gyűltek össze – ok.,…