Túrák, tájak 2020

Kedvence képeink 2020-ból

A 2020. január elsején, egy kellemes Szilveszter napi túra után Lillafüreden egy elég hideg reggelre ébredtünk. Az év első napjára már rengeteg túratervet készítettünk 2020-ra. Voltak köztük, amik már nagyon közeliek voltak és természetesen több is, ami még akkor csak körvonalazódott. A szokásos…

Zúzmara és szurdok

Túra a Rám-szakadékon keresztül Dobogókőre

Eljött a karácsony, talán lassan vége ennek az igen - khm.. - furcsa évnek és bizakodhatunk benne, hogy a következő szerencsésebben alakul. Mostani beszámolómat nem is fogom hosszan elnyújtani, hiszen karácsonykor nem rabolnám senki idejét, de az a helyzet, hogy mivel a fehér karácsony idén is…

Barlangtúra és bányató

Barangolások Jósvafő környékén 2. rész

Az eredetileg nem két részesre tervezett beszámoló második részében még mindig az Aggteleki karsztvidéken barangolunk. Rettentő sok látnivalót nem tudtunk meglátogatni két nap alatt, de így is bőséges élményanyaggal szolgált a hihetetlenül békés és nyugodt környék. Az előző részben egy napos túra…

Őszi karsztvidék

Barangolások Jósvafő környékén 1. rész

Most azt kérem, hogy a kedves olvasó lassan hunyja le a szemét és... Oh, akkor nem fog tudni olvasni... Akkor máshogy közelítsük meg. Szóval virtuálisan hunyja le a szemét és képzeljen el egy olyan napot, amikor körbepillantva a fák szürke törzsei között az őszi sápadt napfény beosonkodik az erdőbe…

Völgyben és ormokon

Túra a Hór-völgy vonalán

A mai utazásunkon egy jól ismert helyre látogatunk. Pár éve írtam már a csodálatos Hór-völgyről, így most inkább szélesítem a völgyről eddig írtakat és emellett próbálok egy kis őszi hangulatot közvetíteni azoknak, akik valamiért nem tudnak most hegyek közelébe kerülni. Ez a völgy azért…

Mecseki kilátások

Itt az ősz és ezzel természetesen nyakunkon a túraszezon. Oké, a nyár folyamán is jártunk erre-arra, de a legideálisabb időszak a túrázásra hazánkban az ősz. Na persze nem minden esetben, mert az eső azért simán élvezhetetlenné teheti az egészet, de most az utóbbi hétvégék épp remek idővel…

Túrák az Alpokban 2020 2. rész

A Großglockner panorámaút és a Pasterze gleccser

Ott hagytam abba a múltkori osztrák beszámolót, hogy még egyszer leporolom ezt az utazást és egy olyan helyet mutatok be, ami ugyan nem lesz valami nagy túra helyszíne jelen riportban, azonban potenciálisan nagyon is lehet, viszont fantasztikus, monumentális hely és mindenképp szerettem volna…

Muzsla teljesítménytúra a Mátrában

Avagy miért nem szeretem a teljesítménytúrákat?

A provokatív cím után rögtön szeretném leszögezni, hogy egyáltalán semmi kifogásom nem volt a teljesítménytúra szervezésével és lebonyolításával kapcsolatban, inkább ilyen általánosan szeretném kifejteni a Muzsla túra élménybeszámolóját felhasználva, hogy miért is nem ez a műfajom. De ugye…

Túrák az Alpokban 2020 1. rész

Túra Bad Gastein körül

Lassan véget ér a nyár, ami ráadásul elég felemásra sikeredett, hiszen a nyaralások és nagyobb utazások eléggé korlátozásra kerültek. Mi is inkább az országon belül utazgattunk, ugye a Balatoni kéktúra útvonalán barangoltunk két etapban (beszámolók itt), aztán Badacsonyban töltöttünk egy hetet. Ez…

Balaton-felvidék sátorral

Balatoni Kéktúra 2. rész

És akkor újra a Balatoni kéktúra! Itt a második etap beszámolója. Kicsit érdekesen folyik ez nálunk, hiszen nem Pétfürdőről a kezdőponttól indultunk, hanem Balatonalmáditól, így majd az első szakasz teljesítésével tulajdonképpen a harmadik részben fogunk találkozni, ami ugye elvileg az első… Szóval…